Glossary

(laatst bijgewerkt op 22 december 2014)

Lean IT

Alles | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Er zijn 8 namen in deze lijst die beginnen met de letter I.
Input
Waardestroomaspect
Een of meerdere resources die binnen een proces worden gebruikt of getransformeerd, verwijst veelal naar de inputvariabelen.

Individueel georiënteerde Kaizen
Kaizen-aanpak
Gericht op het individuele werk, op basis van gezond verstand, als een suggestiesysteem (ideeënbus). De individuele medewerkers zijn altijd op zoek naar manieren om het werk beter te doen. Aandacht van het management en responsiviteit zijn hierbij essentieel.

Inefficiëntie
Prestatieaspect
Een algemene term om het ontstaan ​​van verspilling te beschrijven. In termen van continue verbetering kan inefficiëntie ontstaan in de vorm van inconsistentie, overbelasting of verspilling.

Informatiewaardestroom
Waardestroomaspect
De waardestroom, in de vorm van een IT-service, die bijdraagt aan de doelstellingen en strategie van de organisatie.

Insourcing / Shared Service organisatie
Leveringsstrategieën (sourcing)
Serviceverlening aan meerdere demandorganisaties, op basis van het op afstand zetten van deze serviceverlening, op een niet commerciële basis.

Inzetten van het beleid (policy deployment)
Managementaspect
Jaarplan, gebaseerd op de lange termijn visie en de strategische doelstellingen. Het betreft een beleidsuitvoeringsplan, in het bijzonder op klantgerichte en doorbraak gerichte verbeteringen (doelstellingen), essentieel voor succes op lange termijn.

Ishikawa diagram
7QC-hulpmiddelen
Zie Visgraatdiagram

IT-resultaat (IT outcome)
Waardestroomaspect
De levering van IT-services aan de demandorganisatie.

Supported by